Jump to content

PAWN - limba moarta?


Neypey

Recommended Posts

Salut, 

 

Vreau sa aud care sunt opiniile voastre in legatura cu acest subiect. Mai are rost sa invatam sa scriptam? Trebuie sa fim constienti de faptul ca GTA: San Andreas (la fel si mod-ul multiplayer) este un joc vechi si astfel ca, odata cu disparitia lui, nu as mai vedea rostul existentei acestui limbaj de progamare.

 

Edit: limba - limbaj, tot una. Greseala mea. 

Edited by Neypey
Link to comment
Share on other sites

Salut,

 

Parerea mea este ca nu mai are rost sa inveti PAWN, e limbaj vechi, nu suporta incapsulare, mostenirea, etc.. Este ca si cum ai scrie un program simplu in C++, fara clase, fara nimic, gol.

Este un limbaj mort dupa mine.

Link to comment
Share on other sites

Salut,

 

Parerea mea este ca nu mai are rost sa inveti PAWN, e limbaj vechi, nu suporta incapsulare, mostenirea, etc.. Este ca si cum ai scrie un program simplu in C++, fara clase, fara nimic, gol.

Este un limbaj mort dupa mine.

Idem limbaj mort nu mai are rost sa inveti acum.

Link to comment
Share on other sites

Eu vreau sa invat doar pentru a-mi crea propriul server, nu pentru altceva. Pentru mine poate are rost, dar pentru altii care chiar vor sa faca ceva legat de programare in viata ar trebui sa se apuce de altceva mai actual. Am dreptate sau nici sa ma apuc de scriptat nu mai are rost? :o

Edited by Neypey
Link to comment
Share on other sites

Eu vreau sa invat doar pentru a-mi crea propriul server, nu pentru altceva. Pentru mine poate are rost, dar pentru altii care chiar vor sa faca ceva legat de programare in viata ar trebui sa se apuce de altceva mai actual. Am dreptate sau nici sa ma apuc de scriptat nu mai are rost? :o

Depinde de tine asta, daca vrei cu adevarat sa faci asta, fa-o.

 

Eu mi-am spus parerea despre acest limbaj.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Depinde de tine asta, daca vrei cu adevarat sa faci asta, fa-o.

 

Eu mi-am spus parerea despre acest limbaj.

​Eu nu sunt de acord cu tine. De ce? Pentru ca inca se mai activeaza in alte tari limbajul pawn, SA-MP-ul este intr-un continuu update, daca pot sa ii zic asa, si bine zis "daca vrei cu adevarat sa faci asta, fa-o." deoarece pawn este si el un limbaj de programare in sine. Ca este folosit pt SA-MP asta e partea a 2-a, dar este asemanator cu C++ , java, si alte limbaje de programare. Daca vrei sa faci o cariera ca IT-st poti invata pawn si cand vei trece pe limbajele de programare cautate iti va fi mai usor, deoarece ai notiunile de baza. Nu este doar parerea mea, YLESS a spus-o si el in ultimul reply al lui inainte de a se lasa.

Ca o concluzie pentru toti care vor sa invete, daca vreti faceti-o dar nu pentru a scoate bani sau ceva, ci doar de distractie , pasiune si a va demonstra voua insisi ca pasiunea este cheia succesului. Cam atat am avut de zis.

  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

​Eu nu sunt de acord cu tine. De ce? Pentru ca inca se mai activeaza in alte tari limbajul pawn, SA-MP-ul este intr-un continuu update, daca pot sa ii zic asa, si bine zis "daca vrei cu adevarat sa faci asta, fa-o." deoarece pawn este si el un limbaj de programare in sine. Ca este folosit pt SA-MP asta e partea a 2-a, dar este asemanator cu C++ , java, si alte limbaje de programare. Daca vrei sa faci o cariera ca IT-st poti invata pawn si cand vei trece pe limbajele de programare cautate iti va fi mai usor, deoarece ai notiunile de baza. Nu este doar parerea mea, YLESS a spus-o si el in ultimul reply al lui inainte de a se lasa.

Ca o concluzie pentru toti care vor sa invete, daca vreti faceti-o dar nu pentru a scoate bani sau ceva, ci doar de distractie , pasiune si a va demonstra voua insisi ca pasiunea este cheia succesului. Cam atat am avut de zis.

​Tin sa te corectez.

 

dar este asemanator cu C++ , java, si alte limbaje de programare

Nici pe departe, de ce?

C++ are POO, programare orientata pe obiect.

Java - Poti sa-l rulezi fara sa-l compilezi.

Are foarte putine in comun cu C++.

 

Daca vrei sa faci o cariera ca IT-st poti invata pawn si cand vei trece pe limbajele de programare cautate iti va fi mai usor, deoarece ai notiunile de baza.

Defapt nu, pseudocod este baza.

 

Nu este doar parerea mea, YLESS a spus-o si el in ultimul reply al lui inainte de a se lasa.

Ce a zis?

Link to comment
Share on other sites

Salut.

Parerea mea este ca PAWNO ramane un LIMBAJ pentru cei specializati,si SA-MP va ramane mereu un joc foarte apreciat de romani si nu numai.

​1.Pawno nu este un limbaj ci un program folosit pentru compilarea lucrarilor facute cu ajutorul limbajului PAWN .

2.Nu este neaparat pentru cei specializati, adica oricine poate deveni specializat in acest limbaj desigur daca vrea sa invete si se tine de treaba .

3.Din punctul meu de vedere, sa-mp-ul in Romania decade in fata multora . De ce ? Poi sa vedem ... in fiecare zi apar "n" servere detinute de copii, nu mai ai unde sa te joci, nu mai ai cu cine sa faci o treaba in firea ei si lista continua ...

 

Parerea mea este ca nu merita sa te apuci de invatat decat daca esti dornic si esti sigur ca vrei sa o faci . Dar in timpul in care inveti acest limbaj , sa-mp-ul o sa ajunga si mai si ... pentru ca nu e chiar atat de usor sa inveti un limbaj de programare .

 

Bafta !

Edited by NoNamed
Link to comment
Share on other sites

 

​Tin sa te corectez.

 

Nici pe departe, de ce?

C++ are POO, programare orientata pe obiect.

Java - Poti sa-l rulezi fara sa-l compilezi.

Are foarte putine in comun cu C++.

 

Defapt nu, pseudocod este baza.

 

Ce a zis?

​YLESS: "I have wikis, bounties, websites, and more; since starting with SA:MP I've done two uni courses, two internships, and got a full-time job (and I owe LOADS to SA:MP for giving me skills used in all those places)."

Eu nu m-am ocupat de limbajele de programare , dar din curiozitate am tras un ochi peste ele si mi sa parut asemanatoare codurile intre ele, bine functii diferite si altele dar sunt asemanatoare prin stil, asa mi se pare mie, nu am incercat ci doar am tras un ochi. Da are foarte putine in comun cu C++ dar are, si poti intelege mai usor limbajele de programare avand putina experienta in pawn.

Poate ma insel, poate nu au nici o treaba una cu alta dar ma uit la acest cod:

class Integers {
  public static void main(String[] arguments) {
    int c; //declaring a variable
 
  /* Using for loop to repeat instruction execution */
 
    for (c = 1; c <= 10; c++) {
      System.out.println(c);
    }
  }
}

vad functiile diferite dar se aseamana mult cu pawn. Inteleg mare parte din el desi nu este pawn. La fel ca celelalte limbaje de programare care seamana efectiv intre ele , dar difera prin scriere si functi. "pseudocod este baza" de acord cu tine, dar nu poti sa negi ca daca nu stiu pseudocod si vad un cod asemanator cu cel de sus nu pot intelege 10% din cod. Parerea mea.

Link to comment
Share on other sites

​YLESS: "I have wikis, bounties, websites, and more; since starting with SA:MP I've done two uni courses, two internships, and got a full-time job (and I owe LOADS to SA:MP for giving me skills used in all those places)."

Eu nu m-am ocupat de limbajele de programare , dar din curiozitate am tras un ochi peste ele si mi sa parut asemanatoare codurile intre ele, bine functii diferite si altele dar sunt asemanatoare prin stil, asa mi se pare mie, nu am incercat ci doar am tras un ochi. Da are foarte putine in comun cu C++ dar are, si poti intelege mai usor limbajele de programare avand putina experienta in pawn.

Poate ma insel, poate nu au nici o treaba una cu alta dar ma uit la acest cod:

class Integers {
  public static void main(String[] arguments) {
    int c; //declaring a variable
 
  /* Using for loop to repeat instruction execution */
 
    for (c = 1; c <= 10; c++) {
      System.out.println(c);
    }
  }
}

vad functiile diferite dar se aseamana mult cu pawn. Inteleg mare parte din el desi nu este pawn. La fel ca celelalte limbaje de programare care seamana efectiv intre ele , dar difera prin scriere si functi. "pseudocod este baza" de acord cu tine, dar nu poti sa negi ca daca nu stiu pseudocod si vad un cod asemanator cu cel de sus nu pot intelege 10% din cod. Parerea mea.

​Da ai dreptate si eu am invatat tot din PAWN de asta incerc cumva sa ma revansez.

Dar inainte sa imi pun bazele bine, intelegeam foar partea cu for dintr-un cod. De exemplu poti sa-mi spui ce face acest cod?

void HandleGameCli_PositionRecv(const Messages::GameCli_PositionRecv& aMsg)
{
	Logic::Engine::Interfaces::IPlayer* pPlayer = Logic::Engine::TheController->GetPlayerById(aMsg.playerId);
	if (!pPlayer)
	{
		LOG(ERROR) << "event=position player_id=" << aMsg.playerId << " message=\"Player is null\"";
		return;
	}

	pPlayer->PushMovement(aMsg.movement);
}

Codul este luat de aici https://github.com/yamashi/SkyrimOnline/blob/cpp/Code/skyrimonline/src/Engine/World.cpp

P.S: Cred ca ne trebuie un topic special, hahaha.

Link to comment
Share on other sites

Mai are rost sa invatam sa scriptam?

Daca invatam cum o fac cei cu servere care au "Romania" in hostname (exclus cele 2 servere RSS , RSE ) mai bine nu xD

Edited by Arownd

c9HMxCn.png

 

jxH1ZQs.png

 

Skype : samp_arownd

Yahoo wos_sunrise 

Link to comment
Share on other sites

​Da ai dreptate si eu am invatat tot din PAWN de asta incerc cumva sa ma revansez.

Dar inainte sa imi pun bazele bine, intelegeam foar partea cu for dintr-un cod. De exemplu poti sa-mi spui ce face acest cod?

void HandleGameCli_PositionRecv(const Messages::GameCli_PositionRecv& aMsg)
{
	Logic::Engine::Interfaces::IPlayer* pPlayer = Logic::Engine::TheController->GetPlayerById(aMsg.playerId);
	if (!pPlayer)
	{
		LOG(ERROR) << "event=position player_id=" << aMsg.playerId << " message=\"Player is null\"";
		return;
	}

	pPlayer->PushMovement(aMsg.movement);
}

Codul este luat de aici https://github.com/yamashi/SkyrimOnline/blob/cpp/Code/skyrimonline/src/Engine/World.cpp

P.S: Cred ca ne trebuie un topic special, hahaha.

​Nu ti-as putea spune exact ce face dar o banuiala ti-as spune. DOAR O BANUIALA NU ALTCEVA, POSIBIL SA GRESESC :D

if(!pPlayer)-Daca e diferit de pPlayer

LOG(ERROR) << "event=position player_id=" - mi se pare ca daca log(error) este mult mai mic decat ce e intre ghilimele

"event=position player_id=" << aMsg.playerId  - ce este intre ghilimele este mult mai mic decat aMsg.playerId la fel si a 3-a verificare, care spune ca playerul nu exista ii da return.

pPlayer->PushMovement(aMsg.movement); - asta nu imi dau seama cum sa descifrez :D dar na , sper sa nimeresc eu ceva pe acolo.

Si da , ar trebui sa facem un topic special :))

Link to comment
Share on other sites

​Nu ti-as putea spune exact ce face dar o banuiala ti-as spune. DOAR O BANUIALA NU ALTCEVA, POSIBIL SA GRESESC :D

if(!pPlayer)-Daca e diferit de pPlayer

LOG(ERROR) << "event=position player_id=" - mi se pare ca daca log(error) este mult mai mic decat ce e intre ghilimele

"event=position player_id=" << aMsg.playerId  - ce este intre ghilimele este mult mai mic decat aMsg.playerId la fel si a 3-a verificare, care spune ca playerul nu exista ii da return.

pPlayer->PushMovement(aMsg.movement); - asta nu imi dau seama cum sa descifrez :D dar na , sper sa nimeresc eu ceva pe acolo.

Si da , ar trebui sa facem un topic special :))

​Nu, ai dreptate cu if(!pPlayer)-Daca e diferit de pPlayer.

La LOG(ERROR) tot ce e pe linia aia punem intr-un fisier si afisam in consola in acelasi timp. (Sintaxa cout << "Text" si fisier << "Text"). Nu este verificare.

pPlayer->PushMovement(aMsg.movement); - Avem o obiect de tip SkyrimPlayer si in el avem functia PushMovement pe care o apelam.

Link to comment
Share on other sites

Daca voi considerati ca PAWN este mort, sunteti liberi sa va faceti serverul in C++ , aveti la dispozitie mai multe chestii avansate, si are o viteza mai mare de executie. sampGDK va va ajuta, dar aveti multe de portat daca vreti sa le folositi. Nu prea cred ca cineva din Romania va face in C++, dar zic doar sa stiti, daca nu doriti sa invatati PAWN, incepeti direct cu C++ .

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. For more details you can also review our Terms of Use and Privacy Policy.