nu crea string-uri mari, doar 128 de caractere pot fi afisate pe 1 rand in chat;
for(new x; x < MAX_PLAYERS; i++) - acest loop va face 1000 de iteratii, chiar daca pe server sunt doar 5 jucatori, foloseste foreach-ul in acest caz;
incearca sa inlocuiesti array-urile cu variabile normale, ex: new Float:pPos[3] il poti inlocui cu new Float:pPos1, Float:pPos2, Float:pPos3, nu mereu un cod scris mai urapid e mai eficient decat unul scris mai "greu";
opreste loop-urile la momentul potrivit, iti voi da un exemplu din gamemode-ul meu:
Dupa cate vezi, odata ce jucatorul a intrat intr-un HQ, loop-ul a fost oprit, de ce? Pentru ca daca jucatorul va fi la intrarea/iesirea HQ-ului factiunii cu ID-ul 1 insa am in total 20 de factiuni, s-ar mai face inca 19 iteratii aiurea.
nu mai folosi mysql_query, serverul trebuie sa astepte pana cand este executata interogarea, te poti folosi de mysql_tquery/mysql_pquery - cauta informatii legate de diferenta dintre aceste 2 functii;
invata sa scrii corect structura unei interogari deoarece au un rol important cand lucrezi cu mai multe date;
Cateva chestii de baza ce te vor ajuta la optimizare modului de joc cat si a timpului de lucru in unele cazuri.