Jump to content

Cum sa faci un server de succes.


XStormiests

Recommended Posts

Buna ziua, ma numesc XStormiest... uni ma cunoasteti, uni nu.

Astazi va voi vorbi despre un subiect mai delicat, cum sa faci un server de "succes.".

In Primul rand

Principalele aspecte pe care le voi acoperi sunt:

  • Originalitate
  • Securitate
  • Economie
  • Echipa Administrativa.

 

Acestea fiind spuse vom incepe cu primul subiect

Originalitatea

Ce inseamna Originalitate? 

ORIGINALITÁTE, (2originalități, s. f. 1. Însușirea de a fi original (2, 3); spec. fel particular de a fi. 2. Faptă originală (3); ciudățenie, excentricitate, extravaganță. – Din fr. originalité. 

Originalitate inseamna sa te abati de la normalitate, sa fii creativ, spontan. Majoritatea programatorilor din aceasta comunitate, nu se abat prea mult de la standardele. Spre exemplu veti vedea acelasi model de Tutorial de inceput  prin dialog, pe toate serverele pe care veti intra. Veti intreba: Dar ce este gresit cu asta?

Este gresit fiindca jucatori care vor intra pe server nu vor gasi ceva care sa ii impresioneze, ceva care sa nu fi vazut pe celalalte servere. 

Hai sa va dau un exemplu: 

In loc de classicul exemplu de Tutorial de Inceput prin text si schimbarea camerei, puteti face un tutorial in care playerul este pus efectiv intr-o lume separata (de tutorial) in care ii aratati diversele voastre script-uri interesante si ii recompensati prin finalizarea acestui tutorial oferindu-le de asemenea si o cale de evadare astfel playeri nu vor fi intrigati sa foloseasca /skip ca sa scape de cele 30 de secunde de agonie pura si sa treaca la gameplay, realizand apoi ca ei defapt nu stiu nimic din ce poate oferi serverul, se plictisesc si ies sau streseaza helperi/admini pe /ask sau alte modalitati de contactare.

Acesta doar un exemplu de a face totul mai interesant.

 

Hai sa ne gandim la un server de Roleplay spre exemplu, Roleplay inseamna "a imita un rol" astfel noi imitam viata personajului pe care il jucam, un politist, un militar, etc...  Sa va dau cateva potentiale ideii de a face un server de Roleplay interesant.

  • Jobul Tamplar, prin care un jucator poate folosi lemne pentru a crea mobila (Scaune/Mese etc..) si sa le poata oferi unui jucator care de asemenea sa le foloseasca ca sa isi mobileze casa.
  • Sistem de transport rapid. Jucatorul se duce spre exemplu la Unity Station spre exemplu, scrie o comanda si poate fi teleportat in alte statii la alegere.
  • Sugestie: Sa fie mai mult joburi care nu se bazeaza pe interactiunea dintre jucatori, astfel sa se poata faca un job si fara ca alti sa fie Online.

Tin sa mentionez ca acestea nu sunt decat cateva idei simple....

 

Securitate

Ce inseamna securitate? 

SECURITÁTE s. 1. v. apărare2. v. siguranță3. (fam.) secu. (Angajat la ~.) 

Adica apararea jucatorului de potentiali violatori ai conturilor, progresului altor jucatori (Aici referindu-ne la Hackeri)

! Atentie, este foarte important acest aspect deoarece voi detinatori de date, tineti in mainile voastre multe portite spre viata jucatorilor vostri, iar asta nu e o gluma, e unul dintre cel mai important aspect din acest tutorial.

Voi scrie astfel, pe parcursul acestei parti pentru a vedea mai bine, mesajele pe care le voi transmite aici.

 

Cand creati conturi prin care alte persoane se alatura comunitatii voastre, este important sa le oferiti sentimentul ca nu muncesc degeaba si ca nu pot fi hartuiti de potentiali daunatori. Astfel in dialogul de inceput,  de inregistrare/logare ar fi foarte util sa aveti: Metoda de a coda parola astfel incat nici voi sa nu va dati seama cum sa mai intoarceti parola inapoi. Aici va voi da cateva optiuni; 

  • o a doua parola
  • un cod de securitate numeric de minim 6 cifre ( 6! = 720 de posibilitati) de a fi in siguranta.
  • o intrebare si un raspuns (de asemenea trebuiesc codate.)

Acum contul este in siguranta de alti,  dar facand astfel exista posibilitatea de a fi facut conturile mai greu de spart dar si mai greu de accesat pentru utilizator. In cazul in care utilizatorul isi pierde parola el trebuie sa poata sa gaseasca o metoda usoara de a il recupera. Astfel parola/cifrul/rapsunsul ales anterior poate fi folosit ca o metoda de-ati recupera contul.

 

Economie

Nu, nu ma refer la aceea materie "Economie de la scoala" pentru a-ti face serverul sa nu consume bani deloc, fiindca asta este de neevitat. Pentru a face un server de succes trebuie sa fiti dispusi sa investiti in server, astfel aratati ca sunteti interesat, ca va pasa de server dar si de jucatori si ca sunteti o persoana/ehipa serioasa.

Oricum in orice caz, sa nu ne abatem de la reala economie, cea vreau sa transmit aici.

 

Desigur, veti vrea sa recuperati banii pe care i-ati investit, dar sa cereti jucatorilor cate 5 euro pentru fiecare lucru din joc nu este o metoda. 

Aveti doua posibilitati de a stabiliza economia:

  • Fie faceti serverul Free--To-Play,  asta inseamna ca jucatori care nu doneaza ar trebui sa poata sa obtina si ei aceleasi lucruri pe care un jucator care doneaza le obtine, dar in timp. Sau puteti sa oferiti lucruri care nu influenteaza gameplay-ul, oferind aceste lucruri playerilor. Exemplu: Acces la obiecte cosmetice: ochelari sau comenzi care nu distrug gameplay-ul altora.
  • Fie il faceti Buy-To-Play, asta inseamna ca jucatori vor trebui sa plateasca pentru a avea acces la server, dar odata platit vor avea acces la fiecare optiune din joc, asta inseamna ca pe parcursul jocului lor nu vor mai trebuie sa existe metoda care sa ii faca sa plateasca banii decat daca vor sa obtina lucrurile pe care le vor in jumatate de timp sau mai putin.

Acestea sunt lucrurile care conteaza la partea de economie, veti observa ca metoda: Pay-to-Win este foarte putin favorata, mai este si metoda Subscription, dar astea sunt alte lucruri.

! Foarte important: Nu oferiti avantaje economice persoanelor favorizate de voi gen Prieteni. 

Puteti sa le oferiti lucruri care le pot obtine si alti jucatori, dar intr-o valoarea mai mare. Spre exemplu:

Jucatori incep cu 500.000 $ si o masina, ei.. le puteti oferii prietenilor o cantitate rezonabila apropriata (ex: 2 milioane de $) si o masina, astfel alti jucatori vor vedea ca sunteti correcti in cea ce tine de jucatori si nu favorizati alte persoane.

 

Va continu,a ma scuzati daca am mai gresit in legatura cu gramatica, dar am scris repede si consider ca mai important este mesajul decat literele omise/gresite avand in vedere ca nu este ceva pe care chiar sa nu il poti intelegeti. 

 

To be continued........

 

Va multumesc daca v-ati facut timp sa cititi acest post, imi pare rau pentru greselile mele gramaticale inca o data. Sper ca ati inteles ce am vrut sa transmit prin acest mesaj credeti-ma va vor ajuta si cand veti vrea sa faceti servere in general dar si jocuri, acestea sunt lucruri pe care le-am invatat si studiat in parcurs de ani intregi. Un exemplu foarte bun al acestui tutorial este jocul League of Legends, sau jocul Hearthstone, care din cate puteti vedea este original, are o echipa administrativa care se ocupa de server la orice pas, se adauga lucruri mereu, are o economie stabila securitate (nici nu mai pomenesc, este peste orice nivel).  

 

Edited by XStormiests
  • Upvote 1

 

private void Copiati_asta(Plagiatori p)
{
      if(p.name != "unknown")
      {
           Cursor.Hide();
           MessageBox.Show("Daca copiezi, esti considerat un zeu iar daca muncesti este consderat un nimic");
           MessageBox.Show("Cei ce muncesc sunt criticati mai aspru decat cei care copiaza, fiindca de la cei care muncesc se asteapta performante..");
           MessageBox.Show("Ofera acelei persoane care a muncit, macar un multumesc fiindca el e cel care-ti aduce tie laudele pe care el ar trebui sa le primeasca.");
           MessageBox.Show("Poti mintii o lume intreaga dar nu te poti minti pe tine.");
           MessageBox.Show("Sper ca acest mesaj sa-ti intre bine in cap, reputatie negativa imi va dovedi ca nu ai inteles nimic");
           MessageBox.Show("Multumesc....");
           Program.close();
      }
}
Link to comment
Share on other sites

Adevarat, dar acelea sunt overload functions.

 

private void Copiati_asta(Plagiatori p)
{
      if(p.name != "unknown")
      {
           Cursor.Hide();
           MessageBox.Show("Daca copiezi, esti considerat un zeu iar daca muncesti este consderat un nimic");
           MessageBox.Show("Cei ce muncesc sunt criticati mai aspru decat cei care copiaza, fiindca de la cei care muncesc se asteapta performante..");
           MessageBox.Show("Ofera acelei persoane care a muncit, macar un multumesc fiindca el e cel care-ti aduce tie laudele pe care el ar trebui sa le primeasca.");
           MessageBox.Show("Poti mintii o lume intreaga dar nu te poti minti pe tine.");
           MessageBox.Show("Sper ca acest mesaj sa-ti intre bine in cap, reputatie negativa imi va dovedi ca nu ai inteles nimic");
           MessageBox.Show("Multumesc....");
           Program.close();
      }
}
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Un lucru e clar... limba romana te bate grav. Si nu e vorba doar de Originalitate si alte prostii. In ziua de azi conteaza foarte mult si o reclama platita la un YouTuber sau un HostedTab. Degeaba iti deschizi un server care e facut cu cele mai originale sisteme, optimizat din orice punct de vedere si tot 0 playeri o sa aiba ;)

  • Upvote 1

Sinner.png

Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, SoNNy.sys said:

Un lucru e clar... limba romana te bate grav. Si nu e vorba doar de Originalitate si alte prostii. In ziua de azi conteaza foarte mult si o reclama platita la un YouTuber sau un HostedTab. Degeaba iti deschizi un server care e facut cu cele mai originale sisteme, optimizat din orice punct de vedere si tot 0 playeri o sa aiba ;)

Cum zice si el. 

 

Originalitatea pe SA-MP in Romania e un concept SF. Imi vin in minte o multime de proiecte originale care s-au stins pentru ca nu erau apreciate si populate, iar copii, replici ale unor alte servere, se bucurau de toata aprecierea si de un numar foarte mare de jucatori. 

Siguranta conturilor... nimanui nu-i pasa... cu atat mai putin jucatorilor. Poti sa le criptezi datele asemeni conturilor NASA sau mai stiu eu ce... nimanui nu ii va pasa. Singurii carora ar trebuii sa le pese sunt dezvoltatorii server-ului respectiv... desi, cu sau fara, server-ul tot asa de popular va ramane.

 

In urma cu trei ani, server-ul meu nu era nici original si nici sigur. Parolele jucatorilor erau stocate plain text intr-o baza de date SQLite. Si ? Nimanui nu-i pasa. Strangeam mai multi jucatori la un loc decat strangeau alte proiecte originale si sigure la un loc. Exemplu server-ul lui stuntman =) GZS... pe vremea aia abia strangea 15 jucatori desi original era si cu siguranta avea o securitate mai buna decat o aveam eu.

3r4AlPA.png

Link to comment
Share on other sites

Maxx tu stii mai bine... si stiu si eu care e treaba in Romania. XSS tau si RSE meu se bazeaza pe locruri comune. Daca nu esti la fel ca unul din serverele mari nu ai succes :) Cat despre GZS nu mai comentez nimic :))

Edited by SoNNy.sys

Sinner.png

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. For more details you can also review our Terms of Use and Privacy Policy.