Jump to content

Totul despre checkpoint-uri!


Zaptos

Recommended Posts

In acest tutorial va voi invata la ce pot fi folosite checkpoint-urile si cum sa le folosesti!

[pawn]

#include <a_samp>  <-- Acest include ne ofera functiile de baza.

[/pawn]

1.Ce este un include

Un include , este o librarie de functii, valori, variabile care intr-un mod sau altul fac mai usor de acesat scripturile
Orice librarie trebuie chemata inainte de functiile acesteia,definirile,variabiile acesteia astfel veti obtine un mare si frumos:
Error:Unknown simbol
1.1 Cum adaugi un include? Puteti descarca diferite include-uri de aici: http://forum.sa-mp.com /forumdisplay.php?f=83
Include-ul se adauga in folderul Pawno --> include in format Nume.INC (INC = INCLUDE *prescurtare*)  apoi adaugam la inceputul gamemodeului #include <nume> *fara .inc*

2.Pentru inceput sa creem o multime

[pawn]new CheckpointID[MAX_PLAYERS];[/pawn]

[glow=red,2,300]Explicare[/glow]:

[glow=red,2,300]new[/glow] - asa trebuie sa inceapa creearea oricarei multimi

[glow=red,2,300]checkpointid[/glow] = numele multimii

[glow=red,2,300][MAX_PLAYERS][/glow] = pentru a putea fi folosita pe jucatori.

[glow=red,2,300];[/glow] - se pune la sfarsit daca nu puneti ne va da eroare.

2.1 Cum creem un checkpoint si cum putem sa folosim checkpoint-urile include?

Exemplu[1]-Cum putem seta pe mapa un checkpoint i-ar cand ajunge jucatorul la checkpoint sa se stearga checkpointul de pe mapa (pentru el)

[pawn]

public OnPlayerCommandText(playerid, cmdtext[])

{

if(strcmp(cmd, "/numecomanda", true) == 0)

      {

            SetPlayerCheckpoint(playerid, X,Y,Z, 1.0);

            CheckpointID[playerid] = 0;

            return 1;

      }

return 1;

}[/pawn]

[glow=red,2,300]Explicare[/glow]:

[glow=red,2,300]SetPlayerCheckpoint[/glow] - se numeste functia care seteaza checkpoint-ul

[glow=red,2,300]X,Y,Z[/glow] = coordonatele ca sa intelegeti:

Exemplu intru pe sa-mp dau /save locatie ma duc in My Documents --> GTA San Andreas User Files --> SAMP --> savedposition.txt

I-ar acolo gasesc:

AddPlayerClass(7,X,Y,Z,187.0042,0,0,0,0,0,0); // locatie

X,Y,Z sunt numere , acele numere sunt coordonate.

[glow=red,2,300]Checkpointid[playerid] = 0[/glow] = setam id-ul la CheckpointId pentru jucator sa fie 0.

[glow=red,2,300]return 1;[/glow] - return 1; arata ca comanda a fost executata cu succes in joc, daca nu punem return 1; vor aparea erori in joc chit ca merge sau nu!

Acum sa facem ca cand jucatorul ajunge la checkpoint sa ii se stearga de pe mapa! (bun pentru sisteme de gps)

[pawn]

public OnPlayerEnterCheckpoint(playerid) //traducere functie: Cand un jucator intra intr-un checkpoint

{

if (CheckpointID[playerid] == 0) //aici "verifica" daca checkpoint id este 0 cand intra intr-un checkpoint jucatorul sa se intample ce este mai jos

{

DisablePlayerCheckpoint(playerid);  //aceasta functie sterge checkpointul

SendClientMessage(playerid,COLOR_WHITE"Ai ajuns la destinatie"); //Aceasta functie trimite jucatorului mesaj ca a ajuns la destinatie

}

return 1;

}

[/pawn]

[glow=red,2,300]

Atentie! la scripting sa-mp trebuie sa fie asezarea buna![/glow]

[glow=red,2,300]

Exemplu gresit de asezare:

[pawn]

public OnPlayerCommandText(playerid, cmdtext[])

{

if(strcmp(cmd, "/numecomanda", true) == 0)

      {

            SetPlayerCheckpoint(playerid, X,Y,Z, 1.0); // aici folosim functia fara sa fi inclus a_samp deci este gresit

            CheckpointID[playerid] = 0; //aici este folosita multimea checkpointid inainte sa o fi creat deci este gresit

            return 1;

      }

return 1;

}

new CheckpointID[MAX_PLAYERS];

#include <a_samp>

public OnPlayerEnterCheckpoint(playerid) //traducere functie: Cand un jucator intra intr-un checkpoint

{

if (CheckpointID[playerid] == 0) //aici "verifica" daca checkpoint id este 0 cand intra intr-un checkpoint jucatorul sa se intample ce este mai jos

{

DisablePlayerCheckpoint(playerid);  //aceasta functie sterge checkpointul

SendClientMessage(playerid,COLOR_WHITE"Ai ajuns la destinatie"); //Aceasta functie trimite jucatorului mesaj ca a ajuns la destinatie

}

return 1;

}

return 1;

}[/pawn]

[glow=red,2,300]Exemplu bun de asezare:[/glow]

[pawn]

#include <a_samp>

new CheckpointID[MAX_PLAYERS];

public OnPlayerCommandText(playerid, cmdtext[])

{

if(strcmp(cmd, "/numecomanda", true) == 0)

      {

            SetPlayerCheckpoint(playerid, X,Y,Z, 1.0);

            CheckpointID[playerid] = 0;

            return 1;

      }

return 1;

}

public OnPlayerEnterCheckpoint(playerid) //traducere functie: Cand un jucator intra intr-un checkpoint

{

if (CheckpointID[playerid] == 0) //aici "verifica" daca checkpoint id este 0 cand intra intr-un checkpoint jucatorul sa se intample ce este mai jos

{

DisablePlayerCheckpoint(playerid);  //aceasta functie sterge checkpointul

SendClientMessage(playerid,COLOR_WHITE"Ai ajuns la destinatie"); //Aceasta functie trimite jucatorului mesaj ca a ajuns la destinatie

}

return 1;

}[/pawn]

[glow=red,2,300]Asta a fost tot ,daca sunt greseli gramaticale nu m-as supara sa fiu corectat prin edit.[/glow]

header.png

Link to comment
Share on other sites

Un include este un cod facut de un scripter priceput si postat pe internet pentru a face munca incepatorilor mai usoara! un include se adauga la inceputul gamemode-ului!

Fail.....

Un include , este o librarie de functii, valori, variabile care intr-un mod sau altul fac mai usor de acesat scripturile
Orice librarie trebuie chemata inainte de functiile acesteia,definirile,variabiile acesteia astfel veti obtine un mare si frumos:
Error:Unknown simbol

Identitarea e putin cam urat aranjata, cam multe de warnings 217 vor fi..

Script-urile in sine sunt bine facute deci nu am ce comenta in legatura cu asta.

Bine ca l-ai facut poate ajuta pe alti.

Eu sunt nimeni. Dar prefer sa fiu un nimeni inconjurat de prieteni adevarati, decat un om faimos inconjurat de falsi.

Nu sunt un scripter perfect, nu sunt nici macar pe aproape, insa in in ciuda acestui fapt incerc sa invat sa le fac pe toate.

Link to comment
Share on other sites

Fail.....

Un include , este o librarie de functii, valori, variabile care intr-un mod sau altul fac mai usor de acesat scripturile
Orice librarie trebuie chemata inainte de functiile acesteia,definirile,variabiile acesteia astfel veti obtine un mare si frumos:
Error:Unknown simbol

Identitarea e putin cam urat aranjata, cam multe de warnings 217 vor fi..

Script-urile in sine sunt bine facute deci nu am ce comenta in legatura cu asta.

Bine ca l-ai facut poate ajuta pe alti.

Multumesc pentru corectare am adaugat la topic.

header.png

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. For more details you can also review our Terms of Use and Privacy Policy.