Jump to content

[TuT] MySql Inceputul [r7]


andy47

Recommended Posts

MySql Tutorial

am sa va aarat cateva functii pt inceput si la ce se foloesc ele

mysql_connect(const host[], const user[], const database[], const password[])

const host[] - introduceti ip sau hostul unde ai mysql server (ex.: 127.0.0.1)

const user[] - introduceti username-ul cu care te connectezi(ex.: .ANdy47.)

const database[] - numele databaseului create in phpmyadmin cu wamp/xamp server(ex.: legend)

const password[] - introduceti parola cu care te connectezi (ex.: 123123)

exemplu:

public OnGameModeInit ( )
{
   mysql_connect ( "127.0.0.1", ".ANdy47.", "legend", "123123" );
}
sau
#define mysql_host "127.0.0.1"
#define mysql_user ".ANdy47."
#define mysql_db   "legend"
#define mysql_pass "123123"

public OnGameModeInit ( )
{
	mysql_connect(mysql_host,mysql_user,mysql_db,mysql_pass);
}
mysql_debug cu aceasta functie aprinzi mysql_log.txt 0 - e inchis logul 1 - e aprins logul exemplu:
public OnGameModeInit()
{
	mysql_debug(1); //este aprins logul

	mysql_debug(0); //este inchis logul
	return 1;
}
mysql_ping pentru ca sa ne dam seama ca sa connectat folosim aceasta functie 0 - nu sa connectat 1 - sa connectat exemplu:
	
public OnGameModeInit()
{

        if(mysql_ping() == 1)
	{
	printf("[MySql]: Conexiunea la baza de date NUMELE BAZEI DE DATE ALE TALE a avut succes!");
	}
	else
	{
	printf("[MySql]: Conexiunea la baza de date nu a avut succes!");
	}
        return 1;
}
Cum si unde folosim toate aceste trei functii??? Aceste functii le vom folosi la inceputul GM/FS chiar cand incepem sa-l creem exemplu:
public OnGameModeInit()
{
	mysql_connect ( "127.0.0.1", ".ANdy47.", "legend", "123123" ); // ne conectam la baza de date
	if(mysql_ping() == 1) // verificam daca mysql sa connectat la baza de date
	{
	mysql_debug(1); // mysql_log.txt este aprins si logul mysql este ON!!!
	printf("[MySql]: Conexiunea la baza de date NUMELE BAZEI TALE DE DATE a avut succes!");
	}
	else // daca nu sa connectat mysql la baza de date
	{
	printf("[MySql]: Conexiunea la baza de date nu a avut succes!");
	}
	return 1;
}
mysql_function_query(connectionHandle, query[], bool:cache, callback[], format[],Float) connectionHandle - puteti sa-l puneti 1 ca sa numai il definiti... query - ce doresti sa proceseze exemplu: vrei sa salvezi niste date:
	format(q_str,sizeof(q_str),"UPDATE Users SET AdminLevel='%d' WHERE Name='%s'",P_DATA[playerid][A_Level],QUERY_NAME(playerid));
	mysql_function_query(1, q_str, false,"","");
aici q_str este acest query[] bool:cache - daca puneti false functiile cu mysql_ in fata vor functiona iar cele cu cache_ nu vor functiona sau daca puneti true functiile cu chace_ in fata vor functiona si cele cu mysql_ nu callback[] - aici daca vreti sa folositi un callback puneti numele callback-ului in ghilimele sau daca nu vreti sa folositi unul lasati liber La format si Float daca acel callback are argumente puneti simboluriile exemplu:
	    format(q_str, sizeof(q_str), "SELECT `Name` FROM `Users` WHERE `Name` = '%s' LIMIT 0,1", pName1);
		mysql_function_query(1, q_str, true, "Query_DeleteAcc", "s", pName1);
aici s pus in ghilimele - e stringul pName1 (numele playerului) daca nu aati pus nici un callback nu va trebui sa puneti argumente:D si scriptul va arata ceva in genul:
mysql_function_query(1, q_str, false,"",""); // q_str este acel query[] care vi lam explicat mai sus
Cum creem un tabel??? vom folosi functia mysql_function_query la callbackul OnGameModeInit
public OnGameModeInit()
{
	mysql_function_query(1,"CREATE TABLE IF NOT EXISTS `Users` (\   // se creeaza tabelul numit Users in baza de date a dumneavoastra
					`id` int(11) NOT NULL AUTO_INCREMENT, \ // id este Numarul Curent sai zicem asa....adica a catelea esti in tabel
					`Name` varchar(24) NOT NULL, \ // numele playerului;la stringuri vom folosi varchar(si aici numarul de caractere adicca daca numele va fi maxim de 50 de caractere atatea punem in caz in  samp numele trb sa contina maxim 24 de caractere
					`Password` varchar(129) NOT NULL, \ // parola tot un string este aici am folosit 129 de caractere - fiecare pune cat crede dar nu 999999999999999999 =)
                                        `AdminLevel` int(20) NOT NULL, \ // acesta este un exemplu de numar(adica in baza de date Adminlevel va fi salvat ca un numar nu ca un string ca la Nume/Parola) unde vom folosi int(numarul de caractere)
					PRIMARY KEY (`id`) \ //
					)", false,"","");
	return 1;
}

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. For more details you can also review our Terms of Use and Privacy Policy.