Jump to content

Question

Posted (edited)

salut, am si eu o intrebare

care e mai exact chestia cu string[0] = EOS?

e mai ok sa folosesti un string declarat global iar apoi mereu cand trebuie sa utilizezi stringul sa-l formatezi cu E0S?

Edited by MihaiGG

4 answers to this question

Recommended Posts

  • 0
Posted

Depinde, din punct de vedere al executiei e mai bine sa folosesti unul global, din punct de vedere al memoriei unul local, dar da string[0] = EOS pune pe prima pozitie din sirul de caractere caracterul '\0' care inseamna NULL (End of String), e un fel de resetare.

Daca ai un string ceva new ceva[100];

faci format(ceva, sizeof ceva, "altcv");

acum in string se afla caracterele a l t c v \0

cand faci ceva[0] = EOS;

in "ceva" se afla doar caracterul \0 pentru ca orice se afla dupa \0 nu se mai citeste

maxresdefault.jpg

 

 

 

  • 0
Posted

am inteles, e mai ok sa folosesti iteratori in cele mai multe cazuri ca sa nu faci loop peste toti jucatorii conectati? sau daca e un numar mai mare de iteratori scade din performanta?

  • 0
Posted
On 6/13/2024 at 9:27 PM, MihaiGG said:

salut, am si eu o intrebare

care e mai exact chestia cu string[0] = EOS?

e mai ok sa folosesti un string declarat global iar apoi mereu cand trebuie sa utilizezi stringul sa-l formatezi cu E0S?

Ai aici o explicație => https://www.open.mp/docs/tutorials/stringmanipulation

image.thumb.png.fa6f8cb4b13ba78f0ee2e2ba31a3de60.png

PAWN nu are un garbage collector, deci la compilare se știe exact câtă memorie trebuie alocată pe baza variabilelor create. Dacă creezi 10,000 de string-uri, asta îți va afecta memoria.

Dacă creezi o singură variabilă string și o folosești mereu pe ea, o să optimizezi memoria alocată. Însă, optimizarea memoriei nu înseamnă neapărat optimizarea CPU-ului.

  • 0
Posted
On 6/14/2024 at 12:30 PM, MihaiGG said:

am inteles, e mai ok sa folosesti iteratori in cele mai multe cazuri ca sa nu faci loop peste toti jucatorii conectati? sau daca e un numar mai mare de iteratori scade din performanta?

Cu iteratori tot loop faci, daca te referi la foreach, nu scade din performanta daca mai multi iteratori (ca variabile) ci doar creste dimensiunea

maxresdefault.jpg

 

 

 

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Answer this question...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. For more details you can also review our Terms of Use and Privacy Policy.